موضوع: "آشپزی"

نان خشک را دور نريزيد



نان خشک را دور نريزيد

شما با نان‌هاي خشک بخصوص باگت‌هاي خشک شده چه کار مي‌کنيد؟ بدون شک نمي‌شود با يک باگت خشک شده ساندويچ خوبي درست کرد و معمولاً اعضاي خانواده از خوردن نان‌هاي بيات و خشک‌شده فراري هستند. اما دور ريختن نان اسراف و هدر دادن سرمايه است.
فرقي نمي‌کند ناني که استفاده مي‌کنيد چه باشد. مي‌توانيد با آن‌ها خوراکي‌ها و ميان‌وعده‌هاي خوشمزه و باب طبع تهيه کنيد. با ما همراه باشيد تا بگوييم با نان خشک چه کنيد.

نان رنده شده

نان رنده شده
به جاي اينکه نان خشک‌ها بخصوص باگت را دور بيندازيد آن‌ها را کوبيده و داخل يک ظرف شيشه‌اي نگهداريد و در پخت غذاهاي روزانه استفاده کنيد.

مي‌توانيد آن را در هاون بکوبيد تا تقريباً به‌صورت آرد در بيايد. از اين نان در تهيه‌ي کتلت و غذاهاي ديگر استفاده مي‌شود.

نان دارچيني

نان دارچيني تهيه کنيد
مي‌توانيد به ساده‌ترين شکل ممکن نان‌هاي خشک و دور ريزتان را تبديل به اين پيش‌غذا يا ميان وعده‌ي خوشمزه بکنيد کافي است کمي حوصله به خرج دهيد.

مواد لازم
باگت خشک 1 عدد
شير 250 ميلي‌ليتر
تخم‌مرغ 1 عدد
شکر 40 گرم
دارچين 20 گرم
روغن آفتاب‌گردان 40 گرم

روش تهيه
نان خشک را برش دهيد. دارچين را با شير مخلوط کرده و نان‌ها را به آن آغشته کنيد. سپس تخم‌مرغ را بزنيد و دو طرف نان را در آن بغلتانيد. در نهايت روغن را در ماهيتابه داغ کرده و نان‌ها را در آن سرخ کنيد تا طلايي شوند. در نهايت نيز کمي شکر و دارچين روي نان‌ها بپاشيد و ميل کنيد. شما عاشق طعم اين نان دارچيني خواهيد شد.

نان برشته

نان برشته کروتون با عطر آويشن

يکي از روش‌هاي استفاده‌ي بهينه از نان خشک تهيه‌ي نان برشته و به قول فرنگي‌ها کروتون است. اين نان برشته در کنار سوپ فوق‌العاده است.

مواد لازم
باگت خشک نصف تا يک عدد
روغن‌زيتون به ميزان لازم
ادويه‌هاي معطر به ميزان لازم

روش تهيه
نان‌ها را با قطعات بزرگ و کوچک خرد کنيد. سپس آن‌ها را با روغن‌زيتون سرخ کنيد. مي‌توانيد کمي ادويه‌ي مورد دلخواهتان مانند آويشن را به آن اضافه کنيد تا خوش‌طعم و معطر شوند. زماني که نان‌هايتان طلايي شدن آن‌ها را روي کاغذهاي جاذب روغن بريزيد تا روغن اضافي گرفته شود. سپس آن را در کنار سوپ سرو کنيد.

 

نان طعم دار

نان با طعم سبزيجات و ماهي
اگر عاشق غذاي گرم براي صبحانه هستيد کافي است کمي خلاقيت به خرج دهيد و نان‌هاي خوشمزه‌اي براي خود تهيه کنيد. به کمي حوصله و مواد غذايي مختلف نياز داريد تا صبحانه يا ميان وعده‌ي خوشمزه‌اي براي خود تهيه کنيد.

مواد لازم
نان خشک 1 عدد
روغن به ميزان لازم
فلفل به ميزان لازم
ماهي آزاد به ميزان برش‌هاي نان

انواع سبزيجات

روش تهيه
نان‌ها را ورقه ورقه کنيد و به کمي روغن آغشته کرده و فلفل بزنيد و تست کنيد. زماني که نان‌ها طلايي شدند روي آن‌ها را با هر چه مي‌پسنديد پرکنيد. تکه‌هاي ماهي آزاد سرخ شده يا حتي مرغ به همراه سبزيجاتي مانند گوجه‌فرنگي گيلاسي، سير و کمي پنير بهترين گزينه‌ها هستند. دوباره براي چند دقيقه تا وقتي‌که پنير آب شود نان‌ها را داخل فر قرار دهيد.
نان سير

نان با عطر و طعم سير
تهيه‌ي نان سير بسيار ساده بوده و طعم آن فوق‌العاده است.

مواد لازم
باگت خشک 1 عدد
کره 20 گرم
سير 4 حبه
جعفري 1 دسته
فلفل به ميزان کافي

روش تهيه
فر را گرم کنيد (160 درجه) نان‌ها را برش دهيد اما از هم جدا نکنيد. به اين ترتيب که چاقو را تا نيمه داخل نان کرده و ببريد اما برش‌ها را از هم جدا نکنيد. مقداري از کره را آب کرده و سيرهاي کوبيده شده، جعفري خرد شده و کمي فلفل را به آن اضافه کنيد. مواد را هم بزنيد و سپس مابين برش‌هاي نان قرار دهيد. سپس نان را داخل کاغذ آلومينيومي پيچيده و داخل فر قرار دهيد و به مدت 6 دقيقه صبر کنيد. باگت را از فر در آورده و کاغذ آن را بکنيد. سپس دوباره به مدت 5 دقيقه‌ي ديگر آن را در فر قرار دهيد تا کاملاً آماده شود. مي‌توانيد نان‌ها را از هم جدا کرده و داخل ظرف بچينيد. حواستان باشد که قبل از سرو کردن اجازه دهيد نان‌ها خنک شوند.
اگر نان را بعد از 5 روز از پخت آن مصرف مي‌کنيد حتماً حواستان به وجود کپک احتمالي باشد. بهتر است نان را با دقت بررسي کرده و بعد مصرف کنيد

مي‌توانيد تمام نان‌ها را با باگت و يا نان‌هاي ديگري که مصرف مي‌کنيد تهيه کنيد. حواستان باشد که اجازه ندهيد نان مصرفي‌تان خشک و دور ريز شود. اگر نان را بعد از 5 روز از پخت آن مصرف مي‌کنيد حتماً حواستان به وجود کپک احتمالي باشد. بهتر است نان را با دقت بررسي کرده و بعد مصرف کنيد.
مي‌توانيد خلاقيت به خرج داده و نان‌ها را همان‌طور که باب ميلتان است تهيه و ميل کنيد.